Ga naar de hoofdinhoud
Axa Verzekeringen, homepagina

Je schade-aangiftes

Loading...

Je makelaar staat altijd aan je zijde

Je makelaar staat altijd aan je zijde

  • Met vrijblijvend en persoonlijk advies
  • Opmaken van een offerte
  • Hulp met kennis van zaken
  • Ook bij jou in de buurt
Vind je makelaar

Nog vragen?

Surf naar “Doe je aangite” op www.axa.be.

  1. Je uploadt meteen alle bewijsstukken

    Aanrijdingsformulier, foto’s van de schade, je eventuele pv, … Je laadt ze allemaal op. Onnodig om ze nog op te sturen.

  2. Je aanrijdingsformulier wordt onmiddellijk ingelezen

    Meerdere zones van je online aangifte zijn dus reeds ingevuld.

  3. Onmiddellijke feedback (in realtime)

    Je komt te weten: hoeveel je eventuele vrijstelling bedraagt, in de mate van het mogelijke, of je schadegeval wel/niet gedekt is. Kan dit niet, bijvoorbeeld omdat je schadedossier te complex is? Dan wordt dit door onze beheerders met voorrang behandeld.

  4. Je regelt meteen de herstelling

    Is je schade gedekt?

    Kies bij voorkeur een door AXA geconventioneerde garage, want daar geniet je voordelen:

    • Een vervangwagen, ongeacht of je in fout bent of niet
    • Het derdebetalerssysteem (je schiet het geld van de herstelling niet voor) als je geen schuld treft of gedekt bent door een omnium
    • Vermindering van het eigen risico OF premievermindering naargelang de voorwaarden van je contract
    • Een versnelde expertise, een levenslange garantie op de herstellingen en een gratis basischeck-up en poetsbeurt

    Is je schade niet gedekt?

    Hebt u net een ongeval gehad en is de schade eerder beperkt? Dan is Fixico de geknipte oplossing, zowel voor uw auto als bestelwagen! Op dit digitale platform kan je de beste prijzen van de garages in uw buurt vergelijken en, indien u dat wenst, daar uw herstellingen laten uitvoeren.

  5. Je makelaar is altijd op de hoogte

    Je makelaar krijgt altijd een kopie van je online aangifte. Je bent begonnen in de tool maar hebt twijfels? Dan kan je de online aangifte naar je makelaar doorsturen zodat hij deze kan afwerken. Je werkt niet graag met zo’n tool? Dan neem je gewoon contact op met je makelaar die je graag zal helpen. Aan jou de keuze. Ook voor ernstige schadegevallen, bijvoorbeeld met gekwetsten, verwijzen we je graag door naar je makelaar voor een persoonlijke begeleiding.

Eenvoudig te downloaden in de tool: foto’s van de schade of je eventuele pv.

En uploadt meteen je aanrijdingsformulier, foto’s en eventueel PV in de rubriek ‘Aangifte’

  1. Breng jezelf in veiligheid
    • Zijn er gewonden? Bel 112!
    • Plaats je gevarendriehoek en trek een veiligheidshesje aan
    • Breng jezelf in veiligheid! Bijvoorbeeld achter een vangrail
  2. Neem foto’s en noteer de gegevens van de getuigen

    Vooraleer je de betrokken voertuigen eventueel gaat verplaatsen, neem een foto van:

    • De nummerplaat van het (de) andere voertuig(en)
    • De plaats van het ongeval en de schade aan het voertuig

    Noteer ook de volledige gegevens van de getuigen: naam, adres en telefoonnummer

  3. Is je voertuig geïmmobiliseerd, heb je hulp nodig?

    Bel dan 02 550 05 55

    Onze bijstand organiseert voor jou, 24 uur per dag en 7 dagen per week:

    • De eerste nooddiensten
    • Pechverhelping of slepen van het geïmmobiliseerde voertuig
    • De terugkeer van de inzittenden naar huis
    • Een vervangwagen naargelang de dekkingen en de aard van het ongeval
  4. Vul je aanrijdingsformulier in
    • Blijf rustig en hoffelijk en geef gewoon een objectief verslag van de feiten
    • Kies je kolom (A of B) en vul ze in aan de hand van je groene kaart
    • Controleer de informatie die door de andere bestuurder(s)
    • Vul zelf je eigen deel in! Behalve bij aanwezigheid van de politie of je makelaar
    • Maak een duidelijke en gedetailleerde schets:
      • Met een pijl geef je de richting van een bewegend voertuig aan (geen pijl als je stilstond!)
      • Vermeld duidelijk waar de verkeerslichten staan
      • Geef duidelijk de rand van de rijweg aan
    • Voorzijde: breng geen wijzigingen meer aan na ondertekening door de 2 bestuurders!
    • Keerzijde: kan later worden ingevuld

Denk eraan:

  • Controleer of de carbonkopie duidelijk leesbaar is en maak een foto!
  • Ben je het niet eens met de andere bestuurder over de omstandigheden of de schets? Vermeld dit duidelijk in het vakje “opmerkingen” van je aanrijdingsformulier of doe een eenzijdige aangifte.

Je hoeft geen schadeaangifte te doen.

Neem onmiddellijk contact op met CarGlass of Autoglass Clinic, zij zorgen voor alles.

Heb je de dekking Omni Assistance? Vraag een takelwagen!

Gebruik onze online tool om een takelwagen te bestellen zodat je snel weer de baan op kan:

  • Herkenning

    Geen rompslomp. Vul je nummerplaat in, bevestig wat er aan de hand is en, dankzij geolokalisatie, weet de takeldienst exact waar je in panne staat.

  • Er komt een takelwagen

    Jij bepaalt waar en wanneer. Onmiddellijk of op een later tijdstip, wat jou best past.

  • Volg de pechdienst online

Je hoeft niet telkens op je klok te kijken. Wij bezorgen je een link zodat je online kan volgen wanneer de pechverhelper bij jou aankomt.

Of bel naar AXA Assistance: +32 2 550 05 55.

Bel +32 2 550 05 55 en AXA organiseert voor jou het slepen naar de dichtstbijzijnde garage. Heb je ook de dekking Wegenhulp, dan stellen wij een vervangwagen ter beschikking.

Loading...